אני מאשר לקבל חומרים פרסומיים מ"עולם אחר" לכתובת המייל שלי

ספארי בנהיגה עצמית

05/03/2018


לפני שנגיע לשורה התחתונה על מהות הספארי בנהיגה עצמית, אתם הרי חובבי נהיגה והתעניינתם בנושא, אז נספר לכם קצת על סוגי הרכבים בהם נהוג להשתמש בספארי בטנזניה.


אחרי שתבינו במה מדובר, תוכלו לשקול את אופציית הנהיגה העצמית אותה ניתן לקיים בתנאים די פשוטים ולהגשים את חלומו של כל חובב ג'יפים - לנהוג את ערבות הסרנגטי.


קצת על הרכבים:
טויוטה לאנד קרוזר 70 במרכב מוארך - Extended

מדובר בטיוטה לאנד-קרוזר סדרה 70 שהגיע לטנזניה ברוב המקרים מאוסטרליה בתצורת פיק-אפ (טנדר). המתלים האחוריים של הפיק-אפ חזקים בהרבה מהמתלים הרגילים, מה שמבטיח את יכולתו לשאת 7 אנשים על ציודם ללא כל בעיה.

סדנאות מקומיות מקצועיות מאריכות את הרכבים ע"י שיפוץ השלדה בשני מוקדים והארכה של 30 ס"מ בכל אחד מהנקודות, סה"כ 60 ס"מ תוספת! השלב הבא הוא בניית כל המרכב (כולל המושבים, החלונות וגם הגג הנפתח) בעבודת יד.
יתרונות: רכב ארוך מרווח ונוח המתאים לאכלוס של עד 7 מטיילים

חסרונות: מרכב פחות מאוזן ופחות עביר, מצריך נהיגה של נהג מקצוען שמכיר את התנהגות הרכב בתצורה החדשה שלו.

טיוטה לאנד קרוזר 70 סטיישן וואגן - Station Wagon
מדובר בטיוטה לאנד קרוזר סדרה 70 שהגיע לטנזניה במרכב מקורי של סטיישן וואגן, ללא שינוי מהותי במרכב ו/או השלדה. ההתערבות היחידה שבוצעה היא פתיחת הגג והתאמתו לתצפית ספארי.

רכבים אלו קלים לנהיגה, ממש כמו ג'יפ רגיל בתפעול ידני.
יתרונות: לא דורש היכרות מוקדמת ומתאים לנהיגה של כל חובב הגה/ג'יפים, עביר בצורה אופטימלית.
חסרונות: פחות מרווח ומתאים לעד 5 מטיילים בלבד (כולל הנהג).


מה עם הלנדרובר דיפנדר?


אם אתם חובבי לנדרובר משבעים, בוודאי שאלתם את עצמכם ״מה עם הדיפנדר? איפה הסוס המיתולוגי שחרש את הסוואנות כבר במאה הקודמת.... ״

אז נספר לכם שהלנדרוברים כבר בדרכם החוצה. מדובר ברכבים מאוד יקרים לתחזוקה וכמעט בלתי אפשריים לתיקון בשטח בשל מערכות מתוחכמות המצריכות דיאגנוסטיקה וכד'...
לנד-קרוזר 70 הוא הדיפנדר החדש. הוא אמין יותר מרווח יותר ואהוב יותר על הנהגים המקומיים.
בכל זאת רוצים דיפנדר?... רק תבקשו ותקבלו.

 

ועכשיו – לנהיגה:
איזה סוג רישיון צריך?
הגיר ברכבי הספארי הוא גיר הילוכים, לכן, אם ברצונך לנהוג ברכב, יש צורך ברישיון נהיגה מתאים. כמו כן, יש צורך ברישיון בין-לאומי תקף.

 

האם יש צורך בניסיון בנהיגת שטח?
כמובן שרצוי ניסיון קודם בנהיגה בג'יפ בתנאי שטח, אך זה לא חובה.
במהלך כל הטיול יש איתכם ברכב מדריך מקומי שהוא נהג מאד מיומן ומכיר את הרכב היטב.
ביום הראשון לטיול, המדריך המקומי יקיים "קורס מזורז" בנהיגה בג'יפ. כל מי שברצונו לנהוג, צריך לעבור את "הקורס". מדובר בכ-10 דקות של קורס, וכאמור – המדריך איתכם כל הזמן, כך שהוא יעזור לכם במקומות קשים למעבר או כשתתעיפו.

 

איפה נוהגים?
בשטח השמורות בלבד, בשעות האור בלבד.
הטיול כולל בעיקר נהיגה בשמורות אך ביום הראשון והאחרון יש גם נהיגה בשטחי יישוב וכבישים, בהם נוהג המדריך המקומי בלבד.

מה לגבי ביטוח?
אין צורך בביטוח מיוחד, אלא בביטוח ספורט אתגרי, כמו כל מי שמטייל בג'יפ.

למי מתאים טיול כזה?
אנו מייעדים טיולים בנהיגה עצמית למשפחות המעוניינות בטיול פרטי (ללא מטיילים שאינם בני משפחה).

מה הם תנאי הנהיגה?
כאמור, אתם נוהגים אך ורק בשעות האור ובתוך השמורות. הנהיגה בשטח אינה קלה – הדרכים בשמורות הן דרכי עפר ויש להיזהר מבורות ובעלי חיים החוצים אותן, אך המדריך לצידכם מכיר אותן היטב ויעזור לכם לנווט ולהיזהר מכל מכשלה.
המהירות המותרת בשמורות היא 50 קמ"ש ואין לרדת מהשבילים.


לכל מידע נוסף על נהיגה עצמית בטיולי הספארי שלנו, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

על המסלולים שלנו בטנזניה תוכלו לקרוא כאן
שלח אלינו טופס צור קשר ונחזור אליך בהקדם. או התקשר לטלפון: 1-700-708-999

*שדות חובה